Basından

Doldurulmaz boşluğun peşinden yol almak

İsmet Değirmenci, Galeri Bu’da geçtiğimiz ay yer alan Doğa Konuşur adlı sergisinde doğanın sesine kulak veriyor, onun şiirsel ve lirik yönüne temas ediyordu. Hatta doğaya temas edebilmenin en ince haliyle yaklaşıyordu. Değirmenci’nin fırçasında Haiku’ların çınladığını duyabiliyoruz. Zamanın şeyler üzerindeki etkisini ….
www.unlimitedrag.com
 

https://www.unlimitedrag.com/post/doldurulmaz-boşluğun-peşinden-yol-almak

İsmet Değirmenci: Bu sergiyi oluşturmamın temeli yürüyüş felsefem

Mürekkep Söyleşiler’de bu hafta ressam, heykeltıraş ve şair İsmet Değirmenci ile bir söyleşi gerçekleştirdik.

https://www.murekkephaber.com/ismet-degirmenci-bu-sergiyi-olusturmamin-temeli-yuruyus-felsefem/10987/

İsmet Değirmenci; “Doğa, sanatımla içselleştirdiğim bir yer”

Yeni Düzen - Simge Çerkezoğlu 30 Mayıs 2018

İsmet Değirmenci, İstanbul’da yaşayan adalı bir sanatçı… Marmara Adası’nda doğup büyüdükten sonra hayatına farklı bir yön veren, fakat doğadan hiç kopmadan her koşulda doğayla iç içe yaşayan bir ressam, bir heykeltıraş… Her ne kadar ‘doğanın ruhunu yakalamaya çalışan ressam’ ifadesini çok iddialı bulsa da, bu ifadeyle örtüşen eserler üreten bir isim… Yirmi yıldan bu yana Kıbrıs’ta sergiler açan sanatçıyla, son olarak ‘Üç Ressam Üç Ritim’ sergisi sayesinde tanıştık, görüştük… Kaynak: İsmet Değirmenci; “Doğa, sanatımla içselleştirdiğim bir yer”...

Doğanın ruhunu yakalamaya çalışan ressam İsmet Değirmenci!

Şenay Boynudelik 13/08/2016

Sınır tanımadan büyüyen kentlerin içinde, toprağın katlinden sonra gökyüzünü işgale kendini adamış plazaların arasında sıkışıp kaldık, gündoğmuş olmasına rağmen hala karanlıktaymış gibi körbakar ilerliyoruz. Temelde doğanın bir parçası olan insan, doğadan bu kadar uzak bir yaşam alanına itildiğinde kendi bütünlüğünde eksilmelere yol açıyor...

Kenti gezmek

Serbestiyet - İhsan-Bilgin 20.06.2016

İsmet Değirmenci’ye gelince, o da izlenimci tekniği kullanıyor, ama sabit bir sahneye aynı noktadan bakan resimler değil bunlar. 2015’de Teşvikiye Reasürans galeride açtığı “Bir Yerde” sergisi hareketli, kent ve doğa tasvirlerini içermekle, tek kaçışlı eşzamanlı perspektif resim tekniğinden ziyade sözü araç olarak kullanan edebiyatın ardzamanlı ve hareketli gezinti tasvirlerine meyletmiş oluyordu. Tuallerinde gezen gözün hareketinin temsili yatay bantlar şeklinde üstüste yığılan hatlar çeşitli gezinti rotalarından arda kalmış izlenimlerin tasviri.

Doğa ve bahçe

Bir Gün - RAHMİ ÖĞDÜL 11 Kasım, 2010 13:01

Geçen hafta gezdiğim iki sergi, bahçeler ile doğa arasındaki bu karşıtlığı bir kez daha düşünmeme sebep oldu: Can Aytekin’in “Bahçe Resimleri” ve İsmet Değirmenci’nin “Az Zaman” sergileri...

Kafede sergi açmak beni küçültmez?

Radikal - AYŞEGÜL SÖNMEZ 05/01/2009

Çağdaş sanatçıların bir numaralı kafe/barı Urban?ın duvarı şu sıralar ressam İsmet Değirmenci?yi ağırlıyor. Değirmenci, ?İstediğim yerde sergi açarım, bu beni asla hafifletmez; ama mekânla kurduğum ilişki sadece fiziksel değil. Urban benim son yıllarımdaki en önemli limanım olmuştur? diyor...

Tüm şehrin tutsaklığına rağmen hâlâ...

Radikal - ERKAN AKTUĞ 16/05/2015

Resimlerinde doğanın hallerini dışavurumcu soyut imgelemeyle yorumlayan İsmet Değirmenci, 'Bir Yerde' başlıklı yeni sergisiyle Millî Reasürans Sanat Galerisi'nde. Radikal'in sorularını yanıtlayan Değirmenci'ye göre resimlerdeki solgun renklerin nedeni şehrin gri hali...

BİR YER AMA NERESİ? KENTİN VE DOĞANIN RİTİMLERİ

Bir Gün - RAHMİ ÖĞDÜL 05.06.2015

Çizgisel ve döngüsel ritimler; kulakların değil, gözlerin dinleyeceği türden. Ama bir süre sonra bu görsel müzik içinize de işleyecek, kentin ve doğanın ritimleriyle titreşime geçeceksiniz. Yinelenen örüntülerden oluşan İsmet Değirmenci’nin resimleri size önce otoyolda hız yaptırıyor, ardından doğanın içindeki döngülerin yavaşlığını duyumsatıyor. Bir yanda yalıtılmışlığın, diğer yanda ilişkiselliğin ritmi. Böceklerin, kuşların, rüzgârın kontrpuanlarla birbirlerine bağlanan ritmik, döngüsel seslerinin yanı başında bağlantısızlığın ve yalıtılmışlığın otoyolunda hız yapanların motor sesleri, vınlamanın sesi. Doğal ritmimiz olan nabzımızın yavaşladığı ve hızlandığı anlar....

Bir yerde - İçerde ama uzakta

T24 - Ümit İnatçı 05 Mayıs 2015

Uzak-Yakın, Liman, Rüzgâr, Az Zaman, Kayıp Manzara... İsmet Değirmenci’nin sergilerinde kullandığı başlıklardır. Muğlak bir mesafenin belirsiz kıyılarından kendine mutlak bir yön arayan ütopik bir gezgin olmayı seçmiştir sanatçı. Şimdi ‘‘bir yer’’dedir; içerde ama uzakta. Yakında ama dışarıda, içerde ama yabancı, şimdi ama sonra...